IMG Tool lers -- Avagy kocsik, s egyb modok teleptse
1. Mielõtt brmit is csinlnnk, bizonyosodjunk meg rla, hogy a Vice City mappjrl ki van-e szedve az rsvdettsg! Az egsz lers alatt ez lesz a pldnk: C:\Games\Vice City! Nos, lpjnk be a mappnkba, ahova a Vice Cityt teleptettk! Ez esetben C:\Games\Vice City s jelljk ki az sszes fjlt, mappt, egyebeket, ami benne van ebben a mappban! Aztn a egyik kijellt elemen jobb klikk, s a Tulajdonsgokra kattintunk, utna, az rsvdett sz elõl teljesen kivesszk a pipt, gy hogy ne maradjon semmi az rsvdett sz elõtt! s nyomunk egy Alkalmaz – t! Ekkor megkrdi, hogy: Mdostsok alkalmazsa csak a kijellt elemekre, vagy mdostsok alkalmazsa a kijellt elemekre, az almappkra s a fjlokra! Ez utbbit vlasszuk ki!
2. Miutn ezt letisztztuk, jhet a lnyeg: IMG TOOL 1.3 (le tudod tlteni a LETLTSEK-ben a programoknl)! Most egy alapot fogunk venni, amiben csak ezzel a progival kell dolgozni, lssuk, mondjuk A Alfa Romeo 147 kocsit! A) Nzzk meg a mi kis letlttt zip fjlunkat, AlfaRomeo147.zip s jl jegyezzk meg a benne tallhat .dff fjl (blistac.dff) s a txd fjl (blistac.txd) nevt! B) Nyissuk meg az IMG TOOL 1.3-at! Nyomjunk a File->Open-ra s (ahogy a rgi pldnkhoz visszatrnk) nyissuk meg a Vice City mappnkban tallhat, azon bell is a models mappban tallha gta3.img nevezetû fjlt!(Gyengbbek kedvrt C:\Games\Vice City\models\gta3.img) Ekkor az IMG TOOL egy csom textra nevet r ki az ablakba, valahogy gy:

C) Csomagoljuk ki egy mappba (lnyegtelen hova) az AlfaRome147.zip-et, pl.: n a C:\AlfaRomeo-ba csomagolom! Nos a jl megjegyzett nevû fjlokra (blistac.dff, blistac.txd) keressnk r amdon hogy Edit->Find (F2) s berjuk az egyiket pl.: blistac.dff, s a Kvetkezõ keresse (Find Next)-re nyomunk! Valahogy gy:
D) Ha megtallta akkor egy egyszerûen a delete gombbal kirtjuk azt a fjlt, de rdemesebb tnevezni (jobb egrgommbal klikk a nevn s Rename) blistac_old.dff-re ha valami nem gy sikerlne ahogy gondoltuk. Ugyanezeket tesszk a msik fjlal is (blistac.txd).
E) Miutn sikeresen kitrltk/tneveztk ezeket a fjlokat, egyrtelmûen a Commands->Add ra kattintunk s kikeressk a kicsomagolt fjlokat s mindeggyiket beaddoljuk, mr csak az a dolgunk, hogy nyomjuk egy Commands ->Rebuild Archive (!!!)-ot megvrjuk mg felmegy 100%-ra s kszen is vagyunk!
+1) ltalban a Readme.txt fjlban szoktk mellkelni, hogy pl: handling.cfg-nek egyik sort (azt, amelyik a kocsi adatait tartalmazza) fell kell rni. Na most ezek a sorok amiket a readme-kben megadnak, nincsenek "sablonra vgva", teht mikor beillesztjk õket az eredeti sor helyre, valsznû, hogy bazinagy szkzk lesznek a karakterek kztt, s ha nem csinljuk meg, hogy ez ne gy legyen (teht ki kell trlni a szkzket, s annyit kell csak belõlk rni, amennyi pl az afeletti sorban van.), akkor a jtk mikor be akarod tlteni egyik mentsedet, ilyen hangot fog hallatni. Ezrt mielõtt elkezdesz sorokat beillesztgetni egy fjlba, csinlj rla biztonsgi msolatot!!!
|